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LeetCode/Array & Hashing

[LeetCode][Kotlin] 304. Range Sum Query 2D - Immutable

by jinwo_o 2024. 10. 18.

304. Range Sum Query 2D - Immutable

Given a 2D matrix matrix, handle multiple queries of the following type:

  • Calculate the sum of the elements of matrix inside the rectangle defined by its upper left corner (row1, col1) and lower right corner (row2, col2).

Implement the NumMatrix class:

  • NumMatrix(int[][] matrix) Initializes the object with the integer matrix matrix.
  • int sumRegion(int row1, int col1, int row2, int col2) Returns the sum of the elements of matrix inside the rectangle defined by its upper left corner (row1, col1) and lower right corner (row2, col2).

You must design an algorithm where sumRegion works on O(1) time complexity.

2D 행렬 행렬이 주어지면 다음 유형의 여러 쿼리를 처리합니다. 
- 왼쪽 위 모서리(row1, col1)와 오른쪽 아래 모서리(row2, col2)로 정의된 직사각형 내부의 행렬 요소의 합을 계산합니다. 

NumMatrix 클래스를 구현합니다. 
- NumMatrix(int[][] 행렬) 정수 행렬 행렬을 사용하여 객체를 초기화합니다. 
- int sumRegion(int row1, int col1, int row2, int col2) 왼쪽 위 모서리(row1, col1)와 오른쪽 아래 모서리(row2, col2)로 정의된 사각형 내부의 행렬 요소의 합을 반환합니다. 

sumRegion이 O(1) 시간 복잡도로 작동하는 알고리즘을 설계해야 합니다.

 

Example 1:

Input

["NumMatrix", "sumRegion", "sumRegion", "sumRegion"]

[[[[3, 0, 1, 4, 2], [5, 6, 3, 2, 1], [1, 2, 0, 1, 5], [4, 1, 0, 1, 7], [1, 0, 3, 0, 5]]], [2, 1, 4, 3], [1, 1, 2, 2], [1, 2, 2, 4]]

Output

[null, 8, 11, 12]

 

Explanation

NumMatrix numMatrix = new NumMatrix([[3, 0, 1, 4, 2], [5, 6, 3, 2, 1], [1, 2, 0, 1, 5], [4, 1, 0, 1, 7], [1, 0, 3, 0, 5]]);

numMatrix.sumRegion(2, 1, 4, 3); // return 8 (i.e sum of the red rectangle)

numMatrix.sumRegion(1, 1, 2, 2); // return 11 (i.e sum of the green rectangle)

numMatrix.sumRegion(1, 2, 2, 4); // return 12 (i.e sum of the blue rectangle)

 

Constraints:

  • m == matrix.length
  • n == matrix[i].length
  • 1 <= m, n <= 200
  • -104 <= matrix[i][j] <= 10^4
  • 0 <= row1 <= row2 < m
  • 0 <= col1 <= col2 < n
  • At most 104 calls will be made to sumRegion.

코드

class NumMatrix(matrix: Array<IntArray>) {

    val arr = Array(matrix.size + 1) { IntArray(matrix[0].size + 1) }

    init {
        for (i in 0..matrix.lastIndex) {
            var prefix = 0
            for (j in 0..matrix.lastIndex) {
                prefix += matrix[i][j]
                arr[i + 1][j + 1] = arr[i][j + 1] + prefix
            }
        }
    }

    fun sumRegion(row1: Int, col1: Int, row2: Int, col2: Int): Int {
        val r1 = row1 + 1
        val r2 = row2 + 1
        val c1 = col1 + 1
        val c2 = col2 + 1

        return arr[r2][c2] - arr[r2][c1 - 1] - arr[r1 - 1][c2] + arr[r1 - 1][c1 - 1]
    }
}

/**
 * Your NumMatrix object will be instantiated and called as such:
 * var obj = NumMatrix(matrix)
 * var param_1 = obj.sumRegion(row1,col1,row2,col2)
 */