Design a HashMap without using any built-in hash table libraries.
Implement the MyHashMap class:
- MyHashMap() initializes the object with an empty map.
- void put(int key, int value) inserts a (key, value) pair into the HashMap. If the key already exists in the map, update the corresponding value.
- int get(int key) returns the value to which the specified key is mapped, or -1 if this map contains no mapping for the key.
- void remove(key) removes the key and its corresponding value if the map contains the mapping for the key.
내장된 해시 테이블 라이브러리를 사용하지 않고 HashMap을 디자인합니다.
MyHashMap 클래스를 구현합니다.
- MyHashMap()은 빈 맵으로 객체를 초기화합니다.
- void put(int key, int value)는 HashMap에 (키, 값) 쌍을 삽입합니다. 키가 맵에 이미 있는 경우 해당 값을 업데이트합니다.
- int get(int key)는 지정된 키가 매핑된 값을 반환하거나, 이 맵에 키에 대한 매핑이 없는 경우 -1을 반환합니다.
- void remove(key)는 맵에 키에 대한 매핑이 있는 경우 키와 해당 값을 제거합니다.
Example 1:
Input
["MyHashMap", "put", "put", "get", "get", "put", "get", "remove", "get"]
[[], [1, 1], [2, 2], [1], [3], [2, 1], [2], [2], [2]]
Output
[null, null, null, 1, -1, null, 1, null, -1]
Explanation
MyHashMap myHashMap = new MyHashMap();
myHashMap.put(1, 1); // The map is now [[1,1]]
myHashMap.put(2, 2); // The map is now [[1,1], [2,2]]
myHashMap.get(1); // return 1, The map is now [[1,1], [2,2]]
myHashMap.get(3); // return -1 (i.e., not found), The map is now [[1,1], [2,2]]
myHashMap.put(2, 1); // The map is now [[1,1], [2,1]] (i.e., update the existing value)
myHashMap.get(2); // return 1, The map is now [[1,1], [2,1]]
myHashMap.remove(2); // remove the mapping for 2, The map is now [[1,1]]
myHashMap.get(2); // return -1 (i.e., not found), The map is now [[1,1]]
Constraints:
- 0 <= key, value <= 10^6
- At most 104 calls will be made to put, get, and remove.
코드
class MyHashMap() {
class ChainNode(
var key: Int = -1,
var value: Int = -1,
) {
var next: ChainNode? = null
}
val map = Array(1000) { ChainNode() }
fun put(key: Int, value: Int) {
var cur = map[key % map.size]
while (cur.next != null) {
if (cur.next?.key == key) {
cur.next?.value = value
return
}
cur = cur.next!!
}
cur.next = ChainNode(key, value)
}
fun get(key: Int): Int? {
var cur = map[key % map.size]
while (cur.next != null) {
if (cur.next?.key == key) {
return cur.next?.value
}
cur = cur.next!!
}
return -1
}
fun remove(key: Int) {
var cur = map[key % map.size]
while (cur.next != null) {
if (cur.next?.key == key) {
cur.next = cur.next?.next
return
}
cur = cur.next!!
}
}
}
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